top of page
  • תמונת הסופר/תיוליה פוטוארט

חתונות בימי קורונה

כבר יותר מעשור שאני מצלמת חתונות (ונהנית מכל רגע)

צילמתי חתונות של מאות אנשים וחתונות קטנטנות ואינטימיות.

אז אני יכולה להגיד לכם, בביטחון מלא, שזה לא משנה כמה גדולה החתונה, מה שחשוב זה בני הזוג, חתן וכלה, עם כל ההתרגשות והאהבה, החיבוק והקרבה לאנשים החשובים באמת, המשפחה והחברים הטובים.

השנה האחרונה מזמנת לנו אתגר עצום בעולם החתונות. חוסר וודאות, הנחיות שמשתנות חדשות לבקרים, סגרים, מסיכות...

ובכל זאת השנה יצא לי לפגוש זוגות מקסימים ואוהבים, משפחות שמחות ולחגוג חתונות מיוחדות וקסומות.

אז הנה כמה מסיפורי חתונות הקורונה שלי.


מאיה וגלעד

המסע של מאיה וגלעד ליום החתונה היה ארוך.

הם קבעו תאריך לקיץ מלפני הקורונה אבל אז הכל השתנה... הזיזו תאריך, הורידו כמות מוזמנים, סגרו עם האולם מחדש.

החתונה נקבעה לאמצע אוגוסט, ועד תחילת החודש לא היה ידוע אם ואיך תוכל להתקיים.

מאיה וגלעד החליטו שלא משנה מה קורה, הם מתחתנים בתאריך שנקבע, גם אם בסוף יהיו רק הם והמשפחה.

בסופו של דבר, כשההנחיות משתנות מיום ליום וכלום לא ברור, הם החליטו לקיים את החתונה בבית ההורים של גלעד במושב. במבצע בזק המשפחה נרתמה למשימה, חצר הבית הפכה לגן אירועים קטן וקסום.

החתונה נערכה בקפסולות - קבלת פנים וחופה עם המשפחה וקפסולה שניה של חבר׳ה לאחרי החופה.

יש משהו מאוד יפה, אינטימי ומשחרר כשהחתונה מתקיימת בחצר הבית, וסה״כ היתה אחת החתונות הכייפיות והשמחות שיצא לי לצלם, הרבה שמחה, חופש ואנרגיות טובות כמו שחבר׳ה מושבניקים יודעים.


לילך ומשה

לילך ומשה התחילו לתכנן את החתונה בפברואר, כשהקורונה עוד לא הגיעה לארץ. קבעו את החתונה לתחילת נובמבר והיו רגועים בידיעה שיש להם הרבה זמן לסגור הכל באופן רגוע. אבל ככל שעבר הזמן עלה החשש שהתכנית לא תצא לפועל.

ביולי הבינו שנובמבר לא יהיה טוב והחליטו להקדים לספטמבר. סגרו אולם אחר ושוב ספקים אבל אז הגיע ספטמבר ודובר על סגר בחגים, הבינו שכדאי להקדים שוב, כי אין לדעת מה יהיה.

סגרו בפעם השלישית! הכל מהתחלה: מקום, ספקים, כל התוכנית השתנתה לחלוטין. האירוע המקורי היה אמור להיות עם 300 אורחים והסתיים עם 30, במסעדת רג׳ינה בתחנה בתל אביב.

לילך מספרת: ״זו הייתה חוויה לא פשוטה, אבל בהחלט תיזכר לאורך שנים רבות עם הרבה הומור בסוף. באותו שבוע פסיכי מצאנו את עצמנו ערב אחד בוכים ובערב החתונה נקרעים מצחוק על כל הבלאגן שהיה. כן יש החמצה שהתוכנית המקורית לא יצאה לפועל ולא קיבלתי את החתונה שחלמתי עליה, אבל זו הייתה ההחלטה הנכונה והטובה ביותר עבורנו״

אז כל הכבוד ללילך ומשה על התושיה, ההתמדה, הכוחות החיוביים והרוח האיתנה. אני חושבת שלמרות הכל היה שווה, היה ארוע מיוחד ומרגש, עם הרבה צחוק שמחה ואהבה.


לינה ומיכה

לינה ומיכה חיים כזוג נשוי כבר 8 שנים, מגדלים יחד 2 ילדים וכלב.

הם אף פעם לא התחתנו, לא ממש הרגישו צורך.

אז מה קרה פתאום? קורונה! עיריית תל אביב העניקה חינם מקומות מהממים לארגון חתונה לזוגות ואלינה החליטה לקפוץ על ההזדמנות. החתונה התקיימה באחד המקומות היפים והייחודיים שיצא לי לצלם, גן הסלעים.

אלינה היתה בטוחה שהמשפחה תצחק על הרעיון (מה חתונה עכשיו??) אבל כולם ממש שמחו והתרגשו, במיוחד כשזו הזדמנות למפגש משפחתי נדיר מאוד בתקופה הזו והיה שיתוף פעולה יוצא מן הכלל, אפילו מצד החתן

את הטקס ערכה שירלי, שותפתה של אלינה לעסק והאמת, זה היה אחד הטקסים המרגשים שיצא לי לצלם. קטע שתמיד מאוד מרגש אותי הוא הנאום שנושאים בני הזוג אחד לשניה, רגע אישי ואינטימי של מילים שבאות מן הלב. ובשונה מרב החתונות, בהם הרגע הזה של החופה הוא התחלה של חיים משותפים, עם הרבה ציפיות והרבה תקוות לעתיד, אלינה ומיכה כבר צועדים בדרך הזו 8 שנים וההחלטה לעגן את הזוגיות והאהבה בטקס מיוחד לפני משפחה וחברים אהובים, בערב מרגש ומשמח, בעצם לא משנה דבר בחיי היומיום שלהם אך היא בעיני הצהרת האהבה הכי גדולה שיכולה להיות, לומר ש-8 השנים שעברו יחד היו נהדרות, ואפשר לחגוג את ההווה ולהמשיך את הביחד לעוד 8 שנים ולעוד ועוד.

מאחלת לכולם שתהיה לכם אהבה כזו.



bottom of page